dagens andra inlägg, kan jag klara det? klart jag kan!

2011-07-22, kl 11:48:08
Nu har jag bestämt mig! Jag ska börja äta som en vegan fast med undantag för kyckling för utan det skulle jag dö. Men jag tänker tillåta mig att ha 1 fuskdag i veckan, en dag då jag kan ta mig ett glas mjölk eller något annat.. En macka med smör typ :P Veganskt betyder ju inte ost, smör, mjölk, ägg.. Inget som kommer från djur. Därav min fuskdag.
Ska dricka nyttiga smoothies till frukost, äta nån god sallad till lunch och något annat gott veganskt till middag.

Jag ska klara det här, ska kämpa. Ska träna regelbundet oxo. Måste ta tag i mig sj. Det kommer bli assvårt och jag kommer vilja ge upp men det ska jag inte. Och hade jag haft en mixer (ska skaffa en) så hade jag gjort mig en smoothie redan nu. Mamma har snott med sig mixerstaven till landet så måste vänta till söndag... Men jag ska! .. Insåg nu att jag inte har vegansk mat eller kyckling hemma.. Får börja med allt på söndag/måndag då. Då har jag tid att handla mat och diskutera med mamma vad hon ska köpa :D
Jag är så.. excited.. vad heter det på svenska? D: Fan, ska kolla google translate.. EXALTERAD! Wow, illa är det när man inte kan svenska ord men engelska >.<

Har 2 smoothierecept i min lilla receptbok på smoothies som jag skulle vilja testa nu nu NU! Men istället så skriver jag in dom här så någon kan läsa, prova och kommentera :D Är dom goda eller inte? 

Numero 1
Smooth operator
Detta är en utmärkt frukostsmoothie som ger en bra start på dagen.
3 morötter
2 fikon
1 apelsin
2,5cm ingefära
½ stor banan

Skala och hacka morötterna, fikonen, apelsinen och ingefäran,
lägg dem i en råsaftcentrifug och pressa ut saften.
(Sån har inte jag så jag ska gå old school, tills jag skaffat en för dom såg coola ut)
Häll saften i en mixer tillsammans med bananenoch 2 isbitar och mixa i 20 sek.
KLAR :D
Önskar ni kunde se dom goda bilderna men pallar inte ta kort och krångla, make one and you'll see :)

Numero 2
Rocket fuel
Denna lågkalorismoothie är full av exotiska smaker, vilket livar upp på morgonen.
1 mango
3dl ananasjuice
½ lime både saft och rivet skal

Skala mangon, ta bort kärnan, hacka i stora bitar och
frys det i minst 2 timmar eller över natten.
Lägg det frusna mangoköttet i en mixer tillsammans med ananasjuicen
samt saften och skalet av limen och kör till tjock puré.

Vill man ha rocket fuel lite tunnare så kan man ju tillsätta vatten så.. Men låter dom inte goda? :D

anniz

Men det finns ju smör (mjölkfri) som smakar som vanligt smör :) Men du kanske inte ska bli vegan, utan bara äta som dom?

2011-07-22, kl 11:48:08 Website: http://alifewithoutme.wordpress.com


Kommentera gärna


Namn:

Kom ihåg mig?

E-post: (publiceras ej)


Website:


Kommentar:


RSS 2.0